duminică, mai 11, 2008

Tehnologie: motorul cu apa

Ati putea zice ca nu e posibil. V-as raspunde ca e adevarat. Scriam in urma cu mai bine de un an despre un motor care sa functioneze cu apa. Ma intrebam doar de existenta unui astfel de motor, era ceva improbabil, se soptea, se zvonea ca cica ar exista dar marile companii din domeniu nu sunt interesate pentru ca ar pierde miliarde de dolari. Ei bine va spun cu certitudine ca asa ceva exista. S-a inventat inca din anii '80 de un roman. Cititi mai multe aici. Vedeti cat de simplu s-ar rezolva problema poluarii? Totusi acest lucru nu se vrea. Va deveni posibil abia peste vreo 50 de ani cand se estimeaza ca se vor termina resursele de petrol din lume. Pana atunci asteptam si mai luam o gura curata de aer de Bucuresti, na ca m-am inecat cu aerul proaspat de dimineata.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Motorul cu apa este o aiureala

Inventatorul roman Mihai Rusetel a scazut la 50 milioane pretul brevetului sau. Circ de presa: o prostie ridicata la gradul de creatie tehnica revolutionara.

Motorul lui Rusetel este o simpla masinarie cu randament mizerabil. Am citit brevetul sau si m-am uitat la figuri (il puteti descarca de aici: http://bd.osim.ro/pdf/116000-/116400-/116426.pdf ). Asa zisul inventator a creat un motor cu abur clasic la care fluidul de lucru, apa, este incalzit nu prin combustia carbunelui ci electric cu o plita tip resou care bineinteles consuma curent pentru asta. Energia electrica ar fi mult mai eficient utilizata daca in locul incalzirii apei ar fi folosita pentru alimentarea unui motor electric clasic, stiut fiind ca randamentul acestora este foarte mare (80-90% sau chiar mai mult). Conform cu teorema randamentului ciclului ideal Carnot eficienta motorului termic Rusetel nu poate depasi 1-Trece/Tcald unde Tr si Tc sunt valorile intre care oscileaza temperatura vaporilor de apa din cilindru in timpul destinderii lor. In mod ideal Trece=100 C = 373 K si Tcald = citeva sute grade C. Un calcul simplu arata ca pentru un Tr=100 (373) si Tc=500 (773) rezulta randamentul = 1-373/773=52%. Pentru Tr=100 (373) si Tc=1000 (1273), randamentul este 1-373/1273=70% deci mai mic evident decit al celui mai prost motor electric alimentat de aceeasi sursa de curent ca si cel a lui Rusetel. Calculele prezentate sunt insa pentru un motor termic ideal. In realitate acestea au randamente mai mici din cauza pierderilor de tot felul. Deci concluzie, in cel mai bun caz motorul lui Rusetel poate fi considerat drept o ciudatenie, ceva care se invirteste fara sa aiba vreo utilitate in industria auto, mai precis pentru propulsarea autovehiculelor. Mai mult, autorul nu intelege notiunea de combustie atita vreme cit in primele rinduri ale brevetului pretinde ca, citez: “Inventia se refera la un motor care utilizeaza drept combustibil apa.” cind in realitate apa este folosita drept simplu fluid de lucru la fel ca in motorul lui Watt. Facindu-i reclama lui Mihai Rusetel si prezentindu-i descoperirea ca o mare speranta a industriei auto ne descalificam si autoridiculizam in fata eventualilor straini care ar citi textele din ziare. Rusetel nu intelege principiile fizicii si se crede inventator genial cind in realitate nu a realizat nimic altceva decit un caraghioslic, o aiureala.

Credeti ca motorul cu apa brevetat de Mihai Rusetel la OSIM este aplicabil la vehiculele rutiere?
Sondaj aici: http://www.geocities.com/sondajeopinie