miercuri, aprilie 22, 2009

Dupa Bruxelles: pe scurt sau nu

Eram dator cu pareri si impresii. Deci am plecat din Africa Romania. Asta am simtit la decolare de pe Baneasa. O gara mica, mizera, infecta, jegoasa, o singura pista. Aterizam pe Charleroi, lux, aerisit, spatii comerciale, civilizat, organizat, cu cap. Cursa directa aeroport-gara de sud cu autobuzul.
Dupa cele trei zile petrecute in Belgia (Brussels plus Bruges) am observat:
-si la ei sunt gunoaie pe jos, pungi, hartii, urina pe trotuar (Bruxelles, la Bruges era mai ok)
-practic nu exista masini parcate pe trotuar, si de asemenea nici caini vagabonzi (doar in centru am vazut unul sau doi cu cersetorii)
-transport public foarte bine dezvoltat, toate circula pana la 01:00, dupa care intra o linie speciala Noctis care circula pana dimineata. Gara de Sud este comuna tren, metrou, tramvai, cu galerii comerciale, cafenele etc, e imensa.
-in Brussels sunt zeci de Mini-uri, poate sute, foarte multe
-multi turisti spanioli si indieni, plus deja celebrele grupuri de asiatici si germani, am auzit si romaneste
-orasul e frumos, nu doar in centru, cladiri medii, nu exista blocurile de la noi, aerisit, aer curat, in parcuri lume destinsa, se statea pe banci, pe iarba

La intoarcere, ce bine ca nu eram turisti straini. Te agata taximetristii, nu stii cu ce sa ajungi in oras, nu exista o cursa dedicata, se lucreaza pe sosea, praf (nu exista asa ceva in Bruxelles, bate vantul, nimic, nici urma), nu exista indicatoare, haos, jungla, ce bine e acasa, mi-au lipsit toate astea. Mai vreau sa plec, sa compar. Cum zicea poetul recent, Romania a land of choice, not

2 comentarii:

IgorCreation spunea...

Asta e cel mai terifiant cand te intorci si te loveste realitatea pur romaneasca chiar din acel pseudo aerogara Baneasa..

-si eu am vazut ca in vest exista cultul masinilor mici si frumoase gen mini, fiat 500, lancia si multe alte marci
-au si ei mizerii pe strada, adevarat, dar se vede ca sunt aruncate proaspat si ca vor disparea seara odata cu rebu lor.

-orase ingrijite si da transport in comun f eficient

BĂNĂŢEANU spunea...

oare o sa ajungem si noi la nivelul lor, sau macar pe aproape?