vineri, iunie 12, 2009

Africa 2009: Jurnal de calatorie

Asa cum am promis ieri, de astazi incep un nou serial. Este vorba de un prieten RR, care se afla pentru cateva luni in Africa, la training cu firma. Voi posta pe blog mailurile primite de la el, fara nici o modificare, editare. Totul va fi asa cum a scris el, pe bune, viata, locurile, oamenii cum ii vede el. Astazi, primul episod, drumul pana pe continentul african. Ii dau cuvantul lui RR:

"scriu pe scurt incerc un mic rezumat sper sa nu cada netul :)

plecare pe 16 dimineata am ajuns cu bine la paris: pe CDG. imens am mers cu avionul din momentul aterizarii cam 15 minute pana cand a oprit

am reusit sa gasesc urmatoarea poarta de imbacare nu fara emotii totusi pentru ca trebuie sa te strecori printr un labirint sa treci de gardieni sa nu fie amenintare cu bomba _ caz in care orice activitate e oprita _ sa treci prin tot felul de coridoare sa fii atent la sageti sa nu te urci in autobuzul gresit care te duce de la o poarta la alta etc:)

am reusit sa cumpar si o cartela de tel francezii mirati tare ca nu stiu sa o folosesc pana la urma o fata ___ tot femeia :) _ a avut amabilitatea sa imi explice ce si cum

cand statram la tel un arab a venit sa il ajut si pe el sa il las sa isi anunte nevasta ca e in drum spre casa ca nu mai are bani de cartela l am ajutat sa fie primit

imbarcare spre niger avionul a plecat cam cu juma de ora mai tarziu
toate dotarile minitv pe scaunul din fata programe tv consola de jocuri tot tacamul inclsuiv o stiuardeza cam nervoasa si deloc customer service dar ma rog nu a contat per ansamblu

dupa aprox 6 ore am ajuns la niamey niger escala au coborat cateva persoane si am plecat inca o ora juma penru ouaga burkina faso

bagajele au sosit intacte nevatamate totul ok

avionul a ajuns prea devreme ocazie cu care am experimentat primul contact cu burkina faso
dupa formalitatile vamale m am trezit cu o gramada destul de ordonata de taximetristi hamali cersetori care fiecare vroia ceva unul sa imi care bagajele altul sa imi vanda cartela de telefon altul sa ma duca la hotel altul sa vada de ce sunt alb si el e negru si de unde vin asa de alb ca vrea si el

iti trebuie ceva nervi sa poti gestiona noroc ca sunt obisnuit din tara cu ziaristii care ma asalteza zilnic cu tot felul de intrebari :)

pana la urma am sunat in franta sa vad daca nu cumva ajunge cineva sa ma ia a sosit duipa vreo 10 minute timp in care am reusit sa ma descurc

am ajunsla hotel finally piscina interioara patru stele palmieri una alta

camere curate aer conditionat preturi exagerat de mari pentru nivelul de tari din burkina dar na ! e hotel de lux

a doua zi am ajuns la firma sediu frumos oameni calzi primitori atmosfera OK

un sofer este la dispozitia grupului venit din europa pentru a ne plimba pe ici pe colo pentru a ne mai explica putin cum sta treaba in burkina pentru a ne indruma spre locuri de unde putem cumpara una alta si manca decent atat calitativ cat si financiar

ieri am fost la o rezervatie naturala tot felul de animale dupa unul sau mai multe garduri si un parc imens cu tot felul de copaci plante etc

oras curat sosele aproape impecabile construite de occidentali contraste de genul case fara electricitate apa chiar si fara acoperis sau acoperis din baie pentru ca la cativa km super vile gen cartiere rezidentiale din ro sau alta tara

salarii incepand de la 20 de euro pe luna - si pericol de a muri de foame - cine are 200 de euro e deja un mic sef intr o intreprindere iar seful mare dintr un lant de magazine sau lant hotelier vine undeva la 800 de euro


violenta fizica scazuta ceva mai mare prin cartiere marginase incearca sa se descurce pacalind turistii la vanzarea de diverse obiecte


am primit diurna imediat cum am ajuns la firma - pe 17- incepand cu data de 16. nu am ramas toata ziua acolo doar pana la pranz pentru ca unul din sefi avea treaba si trebuia sa iasa din firma

ne am vazut cu dir gen cu contabilul sef al fost pe la infirmerie farmacie sa cumparam crema de tantari am vb cu sef info am vazut sala si apoi am plecat pentru ca deja fiecare acolo avea alta treaba

azi vine martine si vom avea sedinta cu ea privind zilele de pregatire

un salut transpirat - 40 de grade - din ouaga Burkina Faso"

La sfarsit, o mica explicatie, postarile sunt cu o oarecare intarziere, data de 16 din post se refera la aprilie. Pe masura ce voi posta, vom ajunge si in zilele noastre :)

4 comentarii:

IgorCreation spunea...

episodul 2 . Supeeer

BĂNĂŢEANU spunea...

va urma

highlander spunea...

16 aprilie. hmmmm.
interesant oricum ;)

BĂNĂŢEANU spunea...

@highlander-da, stiu, nu am avut timp sa postez de la inceput, dar promit sa vin cu actualizari si noi postari din serialul "Africa 2009"