marți, iunie 16, 2009

Africa 2009: Salutari din Burkina

Serialul "Africa 2009" revine, cu alte impresii de pe continentul african. Lectura placuta:

"Incerc sa tin un jurnal de bord dar evident ca nu doar pentru mine....daca totul e OK si se deschide scoala de formatori atunci oamenii care vor veni e bine sa stie despre ce e vorba
M. a fost bucuroaasa ca am fost cu ea fara sa ma laud am putina experienta si pentru a o capata fost nevoie sa ma frig in tot felul de situatii evident ca nu sunt super experimentat si evident ca in viata sunt n situatii pe care nu le poti anticipa si pentru care nu esti tot timpul pregatit
ma simt bine pentru ca vad oameni primitori pentru ca dincolo de dificultati oamenii sunt totusi altfel
zambesc au un ceva poate fi numit bun simt sau o limita in manifestari .....e un ceva pe care poate nu stiu sa il descriu un ceva care nu deranjeaza daca il intelegi si interpretewi corect in ciuda unei aparente agresivitati
cu combinatia da... dakar este un oras frumos dar foarte scump din ce spune soferul care ne insoteste unde dorim sa mergem
cu futaiul ce sa zic daca era ceva se intampla la leresti asa las pe altii sa se bucure de beneficiile unei gaurici calde si fierbinti
preturi? un euro aproximativ 650 franci locali
o masa in oras intr un local pentru toata lumea 1500 franci
la hotel de 3-4 ori mai scump at least
orice produs cumparat de la tarabe se negociaza si la inceput pretul se umfla cel putin cu 50 la suta asa ca depinde de abilitatea fiecaruia de negociere
cArtele de telefon NU se cumpara decat dupa ce persoana respectiva intra in contact cu persoana de la societate SDV sau SNTB
a cumpara direct de la hotel inseamna sa cumpere la suprapret pentru ca la receptie nu exista cartele de vanzare insa in fata hotelului sunt tot felul de traficanti de cartele iar pretul este de 4000 pret prezentat turistului ca fiind excelent in conditiile in care o cartela costa maxim 2000 daca o cumperi dintr un magazin
o cola kil la magazin costa cam un euro
mancarea europeana spre exemplu kilu de carne undeva la 4 euro din ce am vazut la supermarket
preturile sunt mari pêntru produse europene si din cele spuse de localnici supermarketurile sunt deschise special pentru europeni si expatrizi pentru ca localnicii sunt prea saraci pêntru preturile din supermarket si in plus multi sunt vegetarieni sau prefera fructe si combinatii de fructe sau alimente dupa retete locale
una din ideile de baza este ca africa nu are o retete comuna privind pretrile bolile oamenii firile mentalitatile
protectia contra bolilor se face diferit fiecare tara are o istorie uite spre exemplu in coasta de fildes exista doua bande mari de infractori care si au impartit tara si care sunt si sustinuti politic si de aici zone in care fiecare pretinde taxa de protectie chiar si de la turistii straini
burkina are istoria ei bolile ei mediul istoria pericolele ei e foarte interesant de aflat pentru ca asa stii si cum te protejezi
spre exemplu local este un medicament care se numeste savarine pentru malarie si care este cel mai bine tolerat local pentru ca este facut in functie de specificul tari eu continui sa iau lariam care este pentru alte tari precum togo, spre exemplu, din ceea ce spunea farmacista sefa de la farmacia sdv si sntb
in plus lariam este prea toxic pentru localnici si prea scump pentru nivelul lor de trai
fiecare tara este specificul sau burkina si niger sunt pe primele locuri ca si saracie in africa: cu toate astea nivelul infractionaltatii fizice este unul din cele mai scazute din africa din cele spuse de localnici
politia nu merge pe strada oamenii sunt calmi si incearca sa traiasca asa cum pot
rar se intampla ca cineva sa incerce sa zmulga geanta unui turist si practic niciodata ziua pentru ca oamenii prezenti intervin si neutralizeaza infractorul iar in ouaga exista doar o singura inchisoare si cam nimeni nu prea vrea sa ajunga acolo si la spital care tot unul este
afacerile se misca in burkina este un mediu bun pentru afaceri cu un zece mii de dolari poti incepe o afacere frumoasa si aducatoare de profit
idei sunt dar oamenii nu au bani si sunt obligati sa munceasca pentru diverse firme
in alta ordine de idei m am imprietenit cu soferul care pare un om foarte corect tot timpul vorbesc cu domnule fie ca vorbesc cu dir gen fie cu baiatul care face curat in camere si care are salariu de 92 euro pe luna
intr o zi am fost cu monica la supermarket singuri si acolo este o zona in care diverse traficanti isi petrec veacul incercand sa traiasca din speculatii si vanzari la suprapret
a venit un tip la mine mi a spus bonjour i am raspuns non mersi atunci a devenit putin violent in limbaj si m a intrebat daca la bonjour nu raspunde tot cu bonjour adevarul este ca este ffff obositor sa faci fata la permanentele provocari din mom in care iesi din hotel pana cand intri esti permanent asaltat de tot felul de oameni mai mult sau mai pûtin dubiosi care incearca sa stoarca ceva bani de la tine
m am uitat imprejur si am vazut o gasca de negri si.......... i am raspuns bonjour monsieur mi am cerut scuze ca sunt obosit si e caldura mare
am discutat cu el MINUTE IN SIR am reusitsa intorc situatia a devenit f calm si a sfrsit prin a spune ca face parte dintr o familie extrem de saraca ca nici noaptea nu doarme ca sa poata pune ceva pe masa
m a impresionat pentru ca mi s a parut ca spune adevarul am mers cu el in piata si am cu,parat un kil jumate de fasole. mi a multumit de multe ori si a plecat cu fasolea acasa
a doua zi ne am reintalnit de data asta eram cu soferul de la firma
a venit la mine mi a retinut numele si mi a spus ca toata familia imi multumeste pentru ca au avut ce sa manance
apoi in limba MORE una din limbile vorbite aici _ pe langa franceza tipul asta i a spus soferului ca niciodata de cand e acolo la supermarket _ si era de ceva vreme _ nu a mai intalnit un om asa ca mine
multe salutari de sub palmierul de langa piscina"

Niciun comentariu: