luni, iulie 27, 2009

Africa 2009-jurnal de calatorie: Burkina Faso.Plecare. Niger. Niamey. sosire. Air Burkina

Salut, astazi un nou episod. RR isi ia ramas bun de la Ouaga si isi ia zborul spre Niger. Urmeaza o noua aventura, lectura placuta:

"Bonjour hello,
Sau invers. Oricum ai citi Africa este dincolo de toate o lume speciala.
Tinuturi aparte. oameni calzi, primitori. Atata cat pot, in conditiile unei educatii limitate.
Ca si o curiozitate africanii refuza sa foloseasca cuvinte urate, jignitoare, blesteme de genul sa iti moara una alta sa mori sa te duci sa putrezesti...
Puterea cuvintelor...pozitive..care ii transforma in oameni calzi pasnici primitori in ciuda saraciei, a lipsurilor educationale, culturale sau de alta natura.
Spre exemplu cand te deranjeaza cineva si vrei sa ii spui sa plece ii spui " eu nu pot ajuta, ma rog ca Dumnezeu sa te ajute".
M am despartit de Ouaga cu putin regret. Putin pentru ca totusi sunt la munca si nu la distractie, dar regretul tot exista...am stat timp de o luna si jumatate printre oameni primitori, calzi, atenti, ospitalieri.
Am muncit cu ei, ne am distrat, am fost la baruri, terase, restaurante,la elefanti sau crocodili, ne am luat ramas bun intr o atmosfera calma si destinsa.
Dupa o luna si jumatate am plecat spre aeroport pe care l am regasit la fel, trist, in constructie, aceleasi persoane agresive, agresivitate pe care insa am inteles o atlfel.
Daca stii sa le vorbesti, sa ii lamuresti daca mai vad ca si cunosti cateva cuvinte din limba lor te lasa in pace. Nu esti prada buna ei pe strain il vor. Multi se multumesc cu batista de azi in loc de camasa de maine.Cu ciupeala si apoi pa. Fiecare dupa cum poate.
Avionul a plecat la timp, zbor linistit deasupra norilor si aterizare lina pe aeroportul din Niamey Cald. Tare cald.
41 de grade la umbra. Transpiri stand. Mergand transpiri si mai mult. Alergand cum o fi?
Primul control. Viza de intrare. Al doilea control. Viza medicala. Al treilea control. Al bagajelor. MI s a blocat lacatul de la bagaj. Mi au permis trecerea vazand ca sunt plin de praf ( - praf alb de pe jos unde o fi fost femeia de serviciu? sau asa trebuie sa fie? sa iti imprimi urma pantofului in praf?) si destul de nervos. Al patrulea control. Sa vada daca chiar ai pasaport.
Soferul. Masina. Cald. Alt oras. Mai bogat. Mai mare. Alte cladiri. alte obiective. E normal. Ramane sa vedem ce obiective vizitam.
Ajungem la firma. Directorul un francez de treaba de un an de zile in Niger dupa ce 7 ani a fost in Burkina.

Oameni primitori si aici. Hotelul. Bun. curat. Stilul anilor 70. Merge ca sa zic asa.
Urmeaza sa vedem ce se intampla.
Fo Fo ( multumesc)
Un elefant la Niamey."

Niciun comentariu: