luni, august 03, 2009

Africa 2009-jurnal de calatorie: Niger, Niger

Serialul se apropie de sfarsit, acest post este unul din ultimele episoade. Noutatea absoluta este ca RR se afla in Romania pentru cateva zile, urmeaza sa ne intalnim pentru impresii si comentarii la cald. Lectura placuta:

"Hello,
Dupa o mica pauza revin cu detalii din Niger.
Intr una din sambete am fost sa vzitam o piata locala. Un fel de bilci de la noi. Am iesit la vreo 50 de km de capitala unde in fiecare WK vin taranii de prin sate cu tot ceea ce au prin gradina, case, grajduri astfel incat poti gasi acolo de de toate de la aparate second hand la animale fara sa ignoram saci de tarate, carne macra pentru facut fripturi pe loc, gogosi facute in conditii igienice rar intalnite. Un turn babel, un focar de infectie veritabil; o inghesuiala cum rar mi a dat dat sa vad...si asta este o experienta. Unul langa altul, unii langa altii, unele langa altele, oameni animale, tarabe feresti omul dai peste animal, pui piciorul pe niste tarate nu ai cum sa eviti gratarul bilciului unde bucatile de carne sar de colo colo ( pe jos pe sus nu conteaza directia si impuritatile gasite pe parcurs) inainte de a ajunge in stomac. Pentru ca sunt grijulii taranii s au gandit si la niste desert adica gogosi facute de catre absolut oricine dispune de material rulant si de o tigaie cu ulei(??!!) pusa pe carbuni incinsi. Scenariu demn de filmele medievale ( poate ca s au si facut filmari prin astfel de piete unde gasesti actori naturali).
Impresionant de a dreptul.
A trebuit sa fim campioni la trecut prin labirint pentru ca sa ajungem pe malul Nigerului si sa vedem si anume barcile cu comercianti care veneau cu mic cu mare la piata in calitate de vanzatori dar si de cumparatori.
Un adevarat labirint sa treci de la un cap al altuia al bilciului. Si o provocare reala, adevarata, barbateasca ( bine, bine si femeieasca ca sa nu ziceti ca sunt misogin).
Cum am ajuns la locul de acostare a barcilor cum am fost abordati in stil african. " Faceti poze cu noi, le prelucrati in Europa, le vindeti si scoateti o gramada de bani. Cotizati aici cu ceva". Am cotizat ca sa scapam de "vamesi".
Urmatoarea destinatie a fost plimbarea cu barca pe Niger. Nu iti poti refuza o asemenea placere daca tot esti la Niamey.
Doar si pentru ca privind in zare vezi cum micile dune ( aici adevarati munti) ies din mare...Nigerul calm..asfintit de soare...asta da priveliste...liniste de nu se aude tantarul..si imagine cu adevarat de retinut
O alta tinta era plimbatul cu camilele. Nici asta nu poti rata. Sunt cateva puncte de atins pentru orice turist in Niger. Noroc cu directorul general al agentiei care are relatii peste tot. Am scos un pret bun pentru plimbarea pe camila...cu barca si o masa la pranz totul la un milion de persoana. Mult pentru localnici...Dar super rezonabil pentru turisti. Cine nu are relatii plateste dublu chiar triplu asa ca...am profitat de ocazie.
Nu stiu ce traiesc altii cand se urca pe camila dar eu...sa fiu la niste metri deasupra pamantului si sa fiu bine scuturat in ritmuri de rodeo...nu prea e placut:)) pana cand s a linistit camila am transpirat serios apoi am mers fara probleme. O mai lua la trap..mai urcam o colina mai coboram o panta....la final am mangaiat o in semn de multumire si a vrut sa ma pupe dar parca nu mi s a parut o afacere:))
Cand ne am dat jos de pe camila hop top in barca ca sa salutam hipopotamii. Ne am plimbat vreo ora incet fara graba am savurat plimbarea apoi am gustat niste friptura cu cartofi prajiti si un vin ( vinul bonus din partea casei)
Inainte de terminarea stagiului ca si cadou din partea agentiei am fost intr un mini safari prin colinele din jurul orasului.
Aparent nu e mare lucru dar cand ajungi intr o masina Toyota special echipata pentru raliuri cu un fost sofer profesionist la volan si mergand cu 80 de km la ora coborand si urcand printre dune....nu e chiar orice experienta.
Cand am coborat din masina ma cam clatinam..dar mi am revenit repede in fata unei sticle de bere si a unui apus de soare pe colinele cu iz de desert din jurul orasului.
Marti seara plec pe ruta Paris Amsterdam Kampala. 15 ore de zbor pentru a ajunge in " Elvetia Africii". Pe malul lacului Victoria intr o zona plina de verdeata, piriuri care strabat padurea, poienisuri, liniste si pace. Si munca. Pana acum rezultate foarte bune in cele doua agentii pe unde am trecut. Sa nu credeti ca nu muncesc.
Un elefant muncitor, prieten al tutulol"

2 comentarii:

IgorCreation spunea...

excelent descris per total serial

BĂNĂŢEANU spunea...

ma bucur ca ti-a placut si cine stie poate vom avea si un sezon doi, totul depinde de exploratorul nostru, RR-personajul principal.