sâmbătă, octombrie 03, 2009

Jurnal de calatorie-Africa 2009: sezon nou

De astazi incepe un nou sezon, episodul I-"continuare". Lectura placuta:

"Drag popor,

Stiu ca nu este un email cu informatii in totalitate calde dar am avut
treaba, a fost mult de lucru prin agentiile prin care am trecut si,
evident ! ca prima data e munca si apoi raportarea diverselor
activitati:) Acum daca tot am gasit o "fereastra" am zis sa purced la
treaba...

Daca nu ma insel m am oprit cu raportarea prin Uganda. Cand esti deja
putin "african" si ajungi in tari anglofone, nu neaparat in Africa de
Est ( Ghana este tara anglofona, Nigeria la fel si sunt ambele in
Africa de Vest), deci cand ajungi there, in English speaking
countries, ai asa o senzatie de genul "wow unde am ajuns"?.

De ce? Pentru ca se simte influenta anglofona..pot spune europeana cam
in totul..de la cladiri,urbanistica pana in comportament, mentalitati,
way of living day by day life.

Am ajuns in Kampala si pe langa muncili zilnice de zi cu zi m am
gandit ca, in limita posibilitatilor, ar fi bine sa mai fac(em) si
altceva. La un moment dat grupul de romani a ajuns la 3 plus sefa din
Franta si eram deja pregatiti sa umplem o masina mica si sa purcedem
la diverse trasee.

Prima data prin oras...si tot umbland noi ne am dat seama ca suntem
singurii albi in oras in respectiva zona si respectiva dupa amiaza. Nu
e de mirare dar totusi unde erau strainii, pentru ca sunt totusi
destui straini prin companii.

Am vazut prin oras destule cladiri frumoase, unele chiar senzationale
ca si arhitectura. Am ajuns in cartierul indian, comunitatea lor, a
indienilor, fiind de peste un milion de suflete.

Cateva zile la rand am mancat de la specialitati locale, gen ghiveci
de banane pana la ceva mai la moda gen chinezisme, thailandisme, si
alte isme la fel de gustoase.

Intr o zi ne am gandit noi cei 4 albi sa discutam cu un negru patron
de agentie de turism si poate cine stie, il convingem sa nu dam pielea
ci sa platim o suma decenta in euro si astfel sa vedem si noi cate
ceva din frumusetile "Perlei Africii" cum numesc localnicii tara lor.

Asa am ajuns la Murchinson Falls, loc cotat printre cele mai frumoase
din lume de catre experti independenti in ale turismului...si da! au
dreptate..asa am ajuns in safari printre camile porci salabatici
cimpanzei, hipopotami si alte animale cu sau fara pene...asa am vazut
delta Nilului si locul de unde izvoreste Nilul.

Dupa Uganda am venit in concediu. Zbor de 8 ore pana in Amsterdam,
zbor frumos linistit. Am reusit sa si dorm putin.

La Amsterdam...deja Europa. Fugi repede, viteza, treci filtre, cureaua
jos nu si pantalonii, laptop afara, biletul la control si avionul
pentru Paris.

45 de minute alaturi de niste stuardeze cam acrite si plictisite de un
drum mai scurt decat din Drumul Taberei pana la Casa Presei..cu un
corn si un pahar de suc.. si niste piloti super profesionisti care au
asigurat un zbor placut si o aterizare lina la Paris.

La Paris plimbare printre si prin magazine de parca asteptam
ceva...one romanian event...si da!!!a sosit...un roman putin colorat
dar totusi roman a furat un parfum dintr un magazin..a fost pûs la
pamant de doua gorile aparute de nicaieri...catuse la maine si urcat
de buna voie in avionul de Romania.

In care avion a auzit si eu romaneste in stilul nostru, modern; " Urca
ba mai repede,da te ba la o parte nu vezi ca am bagaje, blochezi
coriodorul" . Plus vreo 20 de minute intarziere pentru ca romanul cu
catuse nu prea vroia sa urce in avion desi i se asigurasera toate
conditiile.


Bucuresti, Bucuresti ( no description)

Pe 17 avion spre Paris si de acolo Cotonou in Republica Benin. Vama.
Liniste si pace. No visa. No problem. Oprim pasaport. Recuperare a
doua zi de la imigrare. Zis si facut. Loc cazare Hotel du Lac. Daca nu
cunosti schema de asezare a camerelor atunci nu prea ai alta varianta
decat sa primesti un pat langa o uzina care lucreaza non stop. Deci no
sleep. Dar cum eu fara sleep nu pot sa work am decis sa cobor la
receptie si sa vad ce se poate face. Noroc ca am dat nas in nas cu
adminul hotelului. Care mi a spus smecheria si care vazand ca efectiv
sunt f hotarat sa schimb camera a scos de la naftalina cheia de la " o
camera din grupul celor rezervate in caz de urgente, inalti oaspeti
etc". Am 198cm mai inalt de atat nu prea am vazut in Africa.


La Cotonou munca frate ca Kalache scuzati alaturarea. Dar a fost bine.
Asta conteaza de munca nu ma plang. Program zilnic firma - o terase
restaurant unde se servea "peshte local mai mult os decat carne" si
pui african " din 5 pulpe nu prea alegeai mare lucru". Dar m am
descurcat cu prietenii mei numitii ( in ordine alfabetica ) : Cartofi
Prajiti, Orez Fiert, Salata-verde.

Inainte de plecare am zis sa vad si eu putin despre ce e vorba prin
zona. Am ajuns la Ganvie zona numita si " Venetia Africii", un sat
aflat in mijlocul oceanului, case sprijinite pe prajini, si oameni
care circula doar cu barca, evident!

Frumos, interesant, fascinant;

Apoi am fost pe malul Atlanticului intr o zona numita Strada
Pescarilor. Oameni care din asta traiesc, care au casele pe malul
oceanului, care au barci destul de solide cu care pescuiesc pentru
traiul de zi cu zi.

Am iesit putin din Cotonou pentru a vedea zona numita " drumul
sclavilor" loc unde an de an vine lume din toate colturile pentru a
sarbatori abolirea sclavagismului. Se aduna acolo cu mic cu mare se
mananca se bea se danseaza...In memoria a ceea ce a fost si in bucuria
a ceea ce nu mai este...Pe hartie.


Cat eram la Cotonou am aflat ca trebuie sa ajung in Ghana doar ca am
nevoie de viza. Sun la ambasada imediat, era deja dupa amiaza, mi se
raspunde ca informatii se dau doar de dimineata pana in pranz. Ma urc
in masina ajung acolo si un banutz schimba regula. Cu informatiile
obtinute si documentele aferente ma intorc a doua zi. Era vineri.
Doamna de la ghiseu imi spune ca nu pot obtine viza de acolo pentru ca
nu sunt rezident in Benin de cel putin trei luni. Cer audienta la
consul, mi se raspunde ca nu este si ca trebuie sa ies din cladirea
ambasadei, ea neputand sa ma ajute cu ceva.

Am iesit si in curte paznicul imi spune ca trebuie sa ies de tot. Ori
inauntru ori afara. Mi se pare normal. Un banutz ii readuce zambetul
pe buze si in timp ce discutam apare o masina 4x4, 5x5 ma rog una buna
rau smerchera nevoie mare. Un negru imbracat la 4 sau mai multe ace.
Direct, fara sa ezit il salut: buna ziua domnule consul! Ma priveste
mirat, incearca sa isi revina..dar nu il las: stii am si eu un dosar
dar doamna refuza sa il primeasca...domnul consul privea prin mine tot
nu intelegea cum de am stiut ca e consul...cand am vazut ca ma
priveste asa am incetat si eu sa vorbesc si am asteptat sa spuna ceva.
M a mai privit putin m a invitat inauntru si in timp ce rasfoia
documentatia m a intrebat: de unde ai stiut ca sunt consul??

Am spus pur si simplu arati ca un consul. De ce ti as da viza s a
intetit tirada...Pentru ca asa castigati un ban( taxa de viza) pentru
ca aduceti un om serios in Ghana, un om municitor...m a intrerupt
privindu ma fix: luni la 14 vino sa iti recuperezi pasaportul.


Am plecat din Benin pentru Niger. Aici incepe o aventura foarte
interesanta.Am ignorat complet ca am nevoie de viza pentru Niger. Nici
nu mi s a spus...Pentru ca probabil ca as fi obtinut viza.

Ajung pe aeroportul din Niamey. Fara viza pa. No discussion. Imbarcare
in avion. Ajung in Mali. Nu stim de tine cei din Niger nu au vorbit cu
noi. Nu cobori din avion. Ajung in Senegal mi se spune ca cei din
Niger au vorbit cu cei din Mauritania.
Ajung in Mauritania intr o prima faza nimeni nu stia nimic..Dar cum
nici nu aveau unde sa ma trimita m au tinut in aeroport.

De acolo am ajuns in Mali, a venit cineva de la filiala din Mali si m
a trecut ca prin branza de toate controalele.

Am stat la Bamako 3 zile. Am cautat consultatul Nigerului pentru a
obtine viza. Soferul stia vechea adresa. Cand s au mutat nu au lasat
nici un bilet. La informatii aveau vechile numere de telefon. Politia
nu stia nimic nici Interpolul. Nici ambasada si nici consulatul
Frantei. Fiecare cu ale lui.

Pana la urma am reusit sa gasim consultatul. Ideea era sa il gasim
intr o zi si sa obtinem si viza pe loc altfel nu mai avea rost vizita
in Niger.Ajutorul soferului a fost incontestabil. Este fiul unuia din
fostii consilieri ai presedintelui. Si lucreaza pentru societate
filiala Mali. Fara el era greu daca nu imposibil.

Am ajuns pana la urma la consulat. Ne am prezentat si s a prezentat si
soferul.Doamna secretara a fost foarte amabila. A ascultat despre ce e
vorba dar a zambit: Domnul consul nu acorda viza pe loc e nevoie de
aprobare de la centru si dureaza trei zile.

Am cerut audienta la consul si cum eram singurul client si cum nu avea
prea multa treaba ne a primit. Relaxat, din spatele unui birou
impunator, se uita la televizor. Excelenta am inceput eu imi cer scuze
nu vreau sa va rapesc din timpul Dvs ..am o rugaminte..cred ca v a
spus secretara..


M a privit fix,m a cercetat rotind ochii cateva secunde. Vrei viza pe
loc? Da excelenta altfel nu mai are rost sa merg in Niger si oamenii
au nevoie de mine acolo. S a uitat prin pasaport a vazut alte multe
vize de prin lumea asta in general si de prin lumea africana in
special, a vorbit si cu soferul in limba locala si a spus ca va face
tot ce poate sa am viza la ora 15. La 15.03 m a sunat secretara sa imi
spuna ca am viza si sa vin sa ridic pasaportul.


Am ajuns in Niger unde nu am vorbit nimic in vama desi m au recunoscut
si aveau chef sa ma provoace. Dar chiar aveam treaba la agentie...

Am stat 3 zile nu am facut mare lucru din punct de vedere turistic.
Obosit, treaba la agentie si apoi plecarea in Ghana.

Intre Niger si Ghana am cunoscut aeroportul din Coasta de Fildes.
Suntem deja prieteni am petrecut o noapte impreuna.

Este un super aeroport nu se compara cu multe aeroporturi din Europa.
Baiat bun ce sa mai...


In Ghana am ajuns cu bine. Zbor de vreo ora si ceva. La vama sunt
intrebat de unde am viza..Benin raspund..Bine ca ai stiut...
No comment.

Aici e totul OK. Pana acum doar munca si o vizita prin oras sambata
care a trecut...Am platit un sofer care ne a condus prin principalele
puncte de atractie din oras...Iar seara relaxare la Resort Beach sub
umbrelutze si palmieri pe malul oceanului.

Un safari pe la final de saptamana..despre care voi discuta cu proxima ocazie...



Din Tema, de pe malul oceanului,
Va pupa cu drag,
Un elefant ghanez mare cat un pikinez,"

Niciun comentariu: