duminică, iunie 21, 2009

Africa 2009: Prima zi in oras Ouaga

Salut, bine v-am regasit la un nou episod:

"100 DE EURO pare mult dar nu este totusi pentru ca cerintele pentru angajare intr un hotel de lux sunt ridicate pentru cei de aici
in africa nimic nu e gratuit si multa lume cu posibilitati intelectuale ramane fara un job si un viitor pentru ca nu are cum sa urmeze nici macar o scoala modesta

scolile sunt impartite functie de bugetul familiei insa chiar si cele mai slabe costa enorm pentru un om cu pana in 100 de euro salariu pe luna

sistemul medical se plateste

teoretic se lupta pentru egalitatea sanselor si pentru protectie sociala dar asa ceva nu exista

sotia soferului de la firma are facultate este contabila a fost la concurs pentru contabil la o banca a luat prima dintr o mie de candidati dar au refuzat o pe motiv ca este gravida in luna a 6 a

cand se naste un copil statul plateste 3 luni ajutor pt copil dar atat de mic ca nu ai ce face cu el

pe de alta parte atat sistemul religios cat si educatia in general incurajeaza barbatul sa faca sex cat mai des si implicit sa aiba familie numeroasa
unul din multele nonsensuri ce guverneaza niste oameni totusi foarte OK dar condamnati la o viata fara mari sperante

multi nu au acte intentionat li se ^pun piedici pentru eliberarea actelor tocmai pt a nu putea parasi tara

sunt mai multe de zis acum nu imi mai vin insa toate suntpe aceeasi tema o lume ffff interesanta fascinanta care se chinuie multi nu au educatie multi sunt limitati sunt tinuti asa pentru exploatare cei care se desteapta reusesc sa aiba servicii la firmele mari straine sau sa plece in state unde exista o f puternica comunitate de burkino fasi


seara pe 16 am mers la resto

un resto f dragutz chiar la hotel teama de aiesi si unde sa iesi?

oameni OKzambitori preturi f piperate dar atunci nu aveam nici un reper 10 euro de persoana bani cu care poti sa servesti 2 mese lejer si mese destul de consistente dar deh! restaurant de lux

erau niste niste domni tantari dar la un mom dat au disparut cred terminasera de luat masa

seara s a terminat fiecare in patul sau cel mai bine dupa o zi de calatorie prin avioane

liniste pace nu prea am dormit f bine dar ici f prost

a doua zi dupa vizita la firma am ajuns tot la nea hotelu sa mancam la pranz urmand ca seara sa facem cunostinta cu dom soferu

firma fiind aproape de hotel am zis sa ne mai plimbam

atmosfera de oras targ oameni care incearca sa traiasca dupa cum pot neavand bani singura afacere sunt cartele de telefon si hartile orasului si alte carti turistice cine stie de unde sterpelite

apropo de afaceri chiar se pot face fara nici o gluma

insa trebuie bani si nu numai om de baza aici care sa stie si carte care sa fie un fel de sef peste afacerile pe care tu le ai putea deschide fara probleme

spre exemplu se pot construi case cu 5000 de euro faci o casa buna nu cine stie ce dar perfecta pentru cei care locuiestotusi in conditii mizere

vorbit cu o banca si sunt banci gen societe generale cu care cred ca se poate discuta facut un acord sa le dea banii toti platesc casa la pretul cerut si apoi se descurca ei cu ratele

se pot face enorm de multe pentu ca terenul este virgin si cel putin aici in burkina din cate imi spunea soferul este loc adica piata nu este inca ocupata de tot felul de fiirme asa cum se intampla in africa de sud sau botswana spre exemplu


seara am iesit in oras am fost la un mic resto mancare buna nici eu nici M nu avem probleme cu stomacul

ne am cumparat creme de tantari 3000 de franci tubul si ne protejam asa plus palarie sau o haina mai lunga, if the case

am ajuns la un resto fancez asezat intr o curte superba cu tot felul de pomi care mai de care mai frumosi soferul ne a dus la un resto gen bomba de la noi dar super curatel unde am mancat o coush coush la 1000 de franci portia pentru un om si nu puteai termina totul


aseara M s a odihnit eu apucasem sa dorm o ora si ceva si am iesit cu soferu prinoras sa vad Ouaga noaptea

bezna aproape totala am fost pe la 2 cluburi de noapte am ajuns pe la 1030 activitatea incepe dupa ora 12 noaptea

la unul dintre ele super dragutz se intra functie de buget cei mai bogati ajungeau la etajul 2 unde aveai servire personalizata cu sampanie muzica la discretie canapele cu veioza totul pentru 10000 toata noaptea

cei mai saraci aveau suc pentru 5000 sau vin pentru 7500 tot asa pentru toata noaptea


cam astea sunt ideile principale pana azi 19.04

azi nuam facut mare lucru M. nu a mancat de dimineata eam iesit cu soferul am mancat doua portii sanatoase de mancare cu 4000 de franci la o terasa resto nu departe de hotel

o asteptam pe M. si de maine dimineata la munci

ne a trimis alte materiale lucrate Doamne Ajuta!


un burkinabe de conjuctura

Robert

Baraka roua Gabi

adica multumesc domnule Gabi in limba more"

Niciun comentariu: