joi, iulie 16, 2009

Africa 2009-jurnal de calatorie: prin vizite...

Episod nou:

"Salutari elefantesti pullesti,

atentie pullo desemeneaza un singur peul (http://dvkq.free.fr/saintdenis93/peuls_toucouleurs.htm)


vineri seara se distreaza oamenii se rup in doua chiar daca au muncit toata saptamana chiar si vineri pana seara

doar a doua zi e week end nu?

bautura discoteci baruri dansuri una alta

vorba unuia din sefi

"Robert dupa ce termin o zi din timpul saptamanii ma gandesc ce am facut in afara de munca......si ma culc cu gandul ca vine wk si o buna parte din salariu merge pe distractie ca doar de aia traim nu doar sa muncim"

vineri seara am zis sa dorm putin si apoi sa ies in club insa am dormit pana dimineata

a doua zi soferul mi a propus sa cu el intr o vizita " la niste oameni cu bani sa vad si eu ce si cum si pe urma la altii cu adevarat cu bani"

hai sa mergem am zis de ce nu

am ajuns intr o zona a orasului destul de saracioasa dar dupa cateva strazi pline de praf si case tradtionale(ponosite) am ajuns intr o alta zona cu case ceva mai rasarite cu gard! grilaje! semn ca oamenii au ce apara fata de vecinii mai putin avuti

intru in casa cu 5 camere si am avut senzatia ca vizitez o casa a unor batrini ingrijiti dar saraci

casa curata pereti insa nezugraviti _ costa mult Robert prea mult si noi singuri nu avem timp ca muncim toata ziua si in wk ne distram_ mobila veche curata dar veche se vedea trecerea timpului peste spatarele scaunelor o canapea gen pat de spital cu un cearceas deasupra _ locul oaspetilor_ o masa tot din tabla cu geam la mijloc

oamenii astia sunt 3 la numar sot sotie si copil

sotul meserie buna salariu de 600 de euro sef in cadrul unei firmei de transport
ea studenta
mostenire de la familie doua casutze pe care le inchiriaza si pe care iau pe amandoua 150 euro pe luna


la masa s a servit pe langa orez peste pui si mancare de cartofi bere suc fructe masa copioasa totusi


iesim de acolo so soferul imi spune hai sa mergem la niste oameni avuti sa vezi si tu cum e

sa imi spui daca si in europa e tot la fel

am ajuns in alt cartier si tot ca mai inainte prin case darapanate intram intr o casa vopsita ingrijita pereti curati casa cu trei camere mobila moderna 450 de euro setul canapea extensibila 2 fotolii si o masutza bonus!

oamenii au firma! un birou de fotocopiere si prelucrare imagini pe calculator amandoi cu facultate ea functionar bancar el se ocupa e afacerea in care are angajati 3 persoane

se vedea ca sunt oameni cu putere financiara peste medie nu am mai mancat dar aveau un minibar din care au scos o sticla de vin aveau telefon calculator radio totul curat vopsit cu bun simt


a doua zi adica ieri soferul m a invitat la cununia lui

e musulman dar si musulmanii se impart in vreo 3 categorii fiecare cu "ale lor"

am ajuns la local pe drum mi a spus ca sunt ultimul toti sunt acolo doar pe mine ma mai asteapta lumea

am ajuns cu oaresce emotii si ce vad

vreo 20 barbati asezati pe scaune in linie in fata lor a sosit un fel de imam spun un fel de pentru ca nu era un imam adevarat era cel mai batran din satul sotului si care cunoastea si principii bisericesti si de comportament in viata

femeile erau in alta camera " nu ai voie sa le vezi asteapta sa iasa"

" nu vorbi tare nu aplauda nu intreba prea multe ca faci zgomot aici totul e in liniste"
altii erau pe afara nu pareau f interesati de ceea ce se intampla desi erau veniti in calitate de participanti

m am asezat pe scaun

mi e sete am spus la un moment dat da avem bautura dar este parte din zestrea adusa mirelui si dupa ceremonie el trebuie sa o aduca si sa dea voie sa fie impartita celor prezenti

am traversat si am cumparat cola de la magazinul din colt

dupa vreo ora de stat pe scaun sau de plimbat prin zona printre participanti am intrebat pe cumnata miresei ce se intampla de fapt

ce sa se intample mi a spus familiile discuta intre ele in prezenta batrinilor satelor din care provin cei doi in prezenta unor talmaciutori pentru ca sunt musulmani dar vorbesc limbi diferite sotii intre ei intelegandu se in franceza dar batranii nu vorbesc decat limba stramoseasca

intre timp cativa participanti s au plictisit( sau asa o fi traditia?) si au plecat

pana la urma totul s a terminat cu bine si s a anuntat oficial ca soseste mancarea

berbec cu orez

credeam ca se serveste la masa dar nestiutorul a aflat ca nu asa procedeaza cei prezenti

barbatii separat femeile separat nu au voie sa stea la masa cu barbatii

noi posesorii unor oarecare caracteristici ne am adunat in cerc stand pe scaun si mancand la comun dintr o oala mare

cei mai rapizi au mancat si cel mai mult fara tacamuri si fara galagie

din varii motive au am mancat la hotel ceva mai tarziu

un elefant comis! voiajor"

Niciun comentariu: